5 april 2012

PÅSKPYSSEL
















Två lediga dagar i rad, underbart. Har ägnat mesta tiden åt trädgårdsarbete. Blommorna ovan fotograferade jag däremot i Berlin där vi mötte sommaren. Hemma i vår egen kyliga vårvinter körde vi tidigt i morse två fulla släp till Kättilstorp. Därutöver har jag under de här dagarna beskurit pilhäcken, räfsat löv, sopat på gatan, planterat nya blommor på entrétrappan, köpt nya trädgårdsbyxor men också fikat och halvslumrat i en solstol. Har faktiskt också hunnit påskpynta och plockat undan lite prylar som legat framme för länge. Och så har jag skickat in min kulturartikel till JP! Idag kom min svåger Fredrik upp. Tillsammans ska vi arbeta i trädgården, laga god påskmat och gömma påskägg i trädgården åt sönerna, allt det som ett bra påsklov ska innehålla!