8 maj 2012

KULTUR I CENTRUM

I söndags cyklade jag och min man 5 mil, en ganska lugn runda för att inte äventyra Göteborgsvarvet. Igår lyckades jag få tag i en massagetid på underbara Hudoteket. Visade sig att jag hade lite blockeringar i vaderna som jag nu fick hjälp med. En lätt löprunda imorgon och massage på torsdag - sedan är jag redo för halvmaran!

















Igår kväll hade Frälsningsarmén bjudit in till ett möte på Murphy´s. Hans Mannerfred och Bernt Lindqvist m fl talade. Jag och Eva Mogren var där från Folkpartiet. Trevligt bordssällskap, medryckande allsång och god mat (kan rekommenderas!) bidrog till en god stämning. Dessutom hade jag turen att vinna ett foto av Gunnar Lundqvist!













Idag har jag ägnat en hel del tid åt seminariet "Se kompetensen" som hålls 21 maj. Under eftermiddagen passade jag på att besöka ateljén Åtta penseldrag i Smedbyn för att gratulera dem till deras 10-årsjubileum. Jag överlämnade en bukett med åtta symboliskt olika blommor. Blev väl omhändertagen med personlig visning och hembakt tårta! Uppskattade verkligen Hill-Britt Karlssons (th) fina akvareller (i bakgrunden)!




















Under kvällen deltog sammanlagt åtta folkpartister på kommunens informationsmöte om Ramprogrammet för södra Munksjön. Vi är mycket engagerade i frågan och kommer under utställningstiden yttra oss bland annat om behovet av att lyfta kulturmiljön i området.