31 maj 2012

ONS-TORS

Igår var det möte med kommunstyrelsen på förmiddagen. Mest tid ägnades åt information om det planerade nya kraftvärmeverket på Torsvik. Under lunchen ägnade vi majoritetsråd oss sedan åt vårens sista budgetmöte.

Idag började jag arbetsdagen med Huskvarna JaVissts frukostmöte på Huskvarna Stadshotell. Lika bra att ta tjuren vid hornen så att säga :)  Fick några minuter på slutet att berätta om mitt yttrande om Smedbyn. Kommunstyrelsen ska ta beslut nästa tisdag men socialdemokraterna instämmer rakt av i mitt förslag och har inte ens skrivit något eget yttrande.

Besökte sedan Åklagarkammaren för att tacka av sekreteraren Margareta Cedergren som jag jobbat tillsammans med under väldigt många år och som nu ska gå i pension. Hon blev verkligen glad över besöket och min present! Kändes annars väldigt märkligt att besöka kammaren den här gången, ungefär som att besöka sin gamla skola...

Redan vid 15 började sedan dagens sammanträde med kommunfullmäktige. Hade faktiskt inte ett enda ärende idag, bara en fråga från SD. Passade istället på med några korta inlägg i andra ärenden om Dag Hammarskjöld och språktolkar. Sammanträdet slutade redan 20.30, väldigt skönt!