8 juni 2012

KULTUR, TRÄNING, VALARBETE OCH FEST

Så är det äntligen klart med tf kulturchef. Det blir Mats Berggren som för närvarande arbetar på Fritidsförvaltningen. Väldigt många har varit positiva till denna tillsättning, framförallt (och kanske viktigast) personalen på kulturförvaltningen. Känns skönt att någon som är van vid att arbeta i vår förvaltning och van vid att arbeta med föreningar håller i rodret tills vi fått en ny kulturchef.

Imorse passade jag på att cykla några mil i det vackra vädret, börjar ju dra ihop sig till Vätternrundan. Vid lunchtid träffade jag Eva Mogren och Dag Jonasson på Lundströms plats för utdelning av flygblad om familjehem. Även Lena Skaring Thorsén anslöt en kort stund. Välfärdsteamets artikel om familjehem var publicerad i JP idag så timingen var perfekt!



















Ska nu pyssla lite hemma, har bl a pyntat om vårt fina blomfat. Snart är det dags för Liza Manestams 30-årsfest! Det ska bli jätteroligt och jag är väldigt nöjd med vår present, ett par antika mässingsljusstakar inköpta hos Erik Sterner på Antik Öst. Erik var en av mina favoritadvokater när jag arbetade som åklagare. Numera har vi båda bytt karriär - så befriande!