15 juni 2012

RELATIONSVÅLD, FÖRETAGANDE OCH CYKLING

I onsdags åt jag lunch med Sabina Frick på Hemma och på kvällen var det grillfest med Grillandslaget vid Glimstedts advokatbyrå. Under eftermiddagen mötte jag min namne Anna (Alm) Mårtensson, ny samordnare på kvinnofridsrådgivningen, som glädjande nog var intresserad av mina åsikter. I förra veckan hade vi i Jämställdhets- och integrationsutskottet möte med mansrådgivningen och socialförvaltningen om deras arbete gällande relationsvåld. Känner verkligen att mitt hjärta brinner för dessa frågor!

Igår ägnade jag större delen av dagen åt justeringar och möten angående Öxnehaga Företagarskola. Projektplanen är nu i stort sett klar och ska presenteras för majoritetsråden på måndag. Vi har arbetat med planen i ett år nu och jag är mycket nöjd med resultatet. Ev tillkommer dessutom ytterligare en finansiär! Den 7 augusti räknar man med att regeringens utredning om nystartszoner publiceras - jag hoppas verkligen att vi skulle kunna få en sådan zon i Jönköping!

Idag har vi firat pojkarnas skolavslutningar med tårta och flagga i strålande solsken. Vi har också packat ihop inför att åka till Motala. Kl 02.10 ger jag och min man oss ut på vår fjärde Vätternrunda i rad - inte illa! Vädret ser hyfsat ut och ambitionen är att komma runt lite snabbare än de andra åren, även om syftet med cykelträningen inte är att cykla Vätternrundan snabbt utan att träna mycket.  Å andra sidan gläds jag åt diplomen på väggen och om man cyklar 5 gånger får man ett särskilt fint diplom så kanske cyklar vi även 2013?