27 juni 2012

VILDMARKEN OCH RÅDHUSET

I måndags kom yngste sonen hem efter nio dagars vildmarksläger! Smutsig men lycklig och oerhört efterlängtad! Efter välförtjänt dusch och till hämtpizza med läsk fick vi en 2,5 timmar lång redogörelse för allt som hänt. Idag var det föräldramöte för alla som haft ungdomar med på lägret. Vi fick höra flera av assistenterna berätta om minnesvärda händelser och vi fick höra många intressanta redogörelser för hur ungdomarna reagerade när de kom hem. Onekligen ett stort steg i ungdomarnas liv!

Själv har jag ägnat större delen av den här veckan åt arbete i Rådhuset - framförallt med mitt yttrande om mänskliga rättigheter. Jag är mycket nöjd med resultatet som jag kommer beskriva lite mer i min kommande halvårsrapport. Har också förberett en inbjudan till fastighetsägare på Huskvarna Söder för dialog om ökad samverkan. Ägnar mycket tid åt genomgång av alla papper för att fånga upp lösa trådar och samtidigt rensa undan allt onödigt. Bara en veckas arbete kvar innan det blir semester!