20 augusti 2012

FRÅN ÖXNEHAGA TILL DALLAS

Efter en trevlig lunch med kommunalrådskollegan Andreas Sturesson möttes jag av ett dystert besked. Fick veta att det under helgen varit en omfattande skadegörelse på Öxnehaga fritidsgård. Samåkte med integrationssamordnaren Siv Hederos till Öxnehaga för att se eländet med egna ögon och möta personalen. Det är verkligen för sorgligt att vissa människor tar sig rätten att förstöra för så många andra. Ett sönderslaget kök och en förstörd TV leder förstås till stora kostnader som kunde gått till så mycket annat viktigt för ungdomarna på Öxnehaga. Stor besvikelse för personalen som gör sitt bästa och ungdomarna som brukar besöka fritidsgården. Hoppas verkligen att de skyldiga kan identifieras!.

Apropå den senaste tidens artiklar om en viss riksdagsmans resekostnader kan jag meddela att jag tog bussen tillbaka in till stan. Brukar samåka eller ta bussen när jag besöker våra prioriterade områden. Ett busskort som jag för övrigt själv betalt :) På vägen hem passade jag sedan på att hämta några nya canvastavlor på BGA Video på Smedjegatan. En stor tavla med en graffitiblomma pryder nu ena väggen i vårt arbetsrum hemma! Har under kvällen bildbehandlat och beställt ytterligare en canvas. Efter lite strykning avslutade jag kvällen med att se Dallas, mest av nostalgiska skäl, men jag insåg snabbt att jag inte behöver se fler avsnitt...