24 september 2012

BUDGETARBETE




















Igår ägnade vi hela eftermiddagen åt budgetarbete, fastän det var söndag... På vägen hem gick jag förbi den här unge mannen som var i full färd med att skapa ett konstverk i Talavidtunneln. Hans verk uppskattades av många på Facebook och säkert av många fler än jag som passerar tunneln varje dag! Imorse var vädret helt otroligt vackert när jag gick till Rådhuset och liljorna på mitt tjänsterum doftar fantastiskt. Det gäller verkligen att kunna stanna upp i vardagen och njuta av allt det vackra omkring oss!

Under eftermiddagen idag var det möte med Länsmuseets styrelse. Ett mycket bra möte med bl a ett långsiktigt budgetförslag, påbörjande av en styrelseutvärdering och flera mycket goda idéer från våra tre utvecklingsgrupper. Ser verkligen fram emot nyöppningen i mars nästa år! Under kvällen har jag sedan varit på gruppmöte med Folkpartiet och avslutningsvis ägnat mig åt förberedelser inför morgondagens presskonferens om budgeten. Nu är det definitivt dags för lite "skönhetssömn"!