17 september 2012

SOCIALA MEDIA I CENTRUM

Började dagen med att fira 100 000 besök på min blogg med en riktigt stor tårta! Den 22 augusti 2009 började jag blogga på Liberanna.se. Namnet valde jag utifrån orden liberal, liberty och liebe - nyckelord för mig. Sedan starten har jag haft i genomsnitt 89 unika besök per dag. Allra flest besök, som mest 437 under en dag, har jag intressant nog fått de två gånger under de här åren som mitt bloggande blivit kritiserat.
















Avslutade dagen med ett öppet seminarie om rekrytering, ”Hitta kompetensen”. Lina Thomsgård från Rättviseförmedlingen höll ett mycket engagerat föredrag om hur man hittar kompetens med hjälp av Facebook. Vilken drivande kvinna! Socialdemokraterna i Jämställdhets- och integrationsutskottet var emot satsningen på den här kommunala seminarieserien men de kommer nog ångra sig :) Jag är övertygad om att det första seminariet i maj och det här seminariet kommer leda till åtminstone ett par konkreta åtgärder för ökad mångfald bland kommunens anställda!