7 oktober 2012

EN KULTURELL DAG





















Igår besökte jag och min man ART036. Inger Gustafsson invigde utställningen på ett något okonventionellt sätt genom att slå sönder en porslinsfigur. Av de utställda verken fascinerades vi särskilt av Lisa Atterströms installation "Oro" och Angelica Olais kläder. Jag passade förresten på att hälsa på Lennart Joanson som har målat två av de tavlor jag har på mitt rum och som jag tycker väldigt mycket om.

































Efteråt åkte vi till Ölmstad för att delta på Mymensinghdagen på Klockaregården. Dagen ordnas av Föreningen Byskolorna i Mymensingh som startats av Magdalena Sandgren. I år hade jag åtagit mig att berätta om vår resa till Bangladesh i december 2010. Var väldigt roligt att titta på fotografierna, läsa bloggarna efteråt och minnas denna fantastiska resa!