3 oktober 2012

LIVET GÅR FRAMÅT

Imorse var det styrgruppsmöte om en fördjupad förstudie för att utveckla samarbetet mellan arkiv, bibliotek och museer (ABM) i Jönköpings län. SvD påstod i söndags att ABM-frågan är "herrelös" - men så är det alltså INTE här i Jönköpings län! Sedan åt jag och näringslivschefen Camilla Littorin lunch tillsammans med innehavaren Annelie Wennberg på Hasse på Sjökanten för att lyssna på flera av hennes kreativa idéer. På vägen tillbaka till Rådhuset hämtade jag min senast producerade tavla, "Höstcrescendo". Ägnade sedan eftermiddagen åt mängder med mail.

Under kvällen har jag bokat Galleri Blå för att ställa ut mina tavlor under tiden 29 nov - 12 dec. Spännande och utmanande! Har påbörjat en kassabok, kommit längre med min Skatte- och avgiftsanmälan, stämt av mitt tilltänkta företagsnamn med Bolagsverket och bokat ännu en rådgivning på NyföretagarCentrum på fredag. Har också hjälpt yngste sonen med att ta fram ett par tydliga alternativ till gymnasieprogram. Livet går onekligen framåt!