29 oktober 2012

NATUR OCH FÖRTROENDE




















Igår ägnade jag större delen av dagen åt trädgårdsarbete, beskärning av björnbärsbuskar och lövräfsning. Blev snyggt och prydligt! Under förmiddagen idag hade jag ett långt telefonsamtal med en lärare från länet som valt att vända sig till mig för att få stöd. Jag blev glad av hennes stora förtroende för mig och hon blev glad av mina goda råd.

Gladdes åt att Nyamkos och min artikel om jämställdhet var med i dagens JP och passade på att skickade in en annan artikel till Tidningen NU - det liberala nyhetsmagasinet. Ägnade sedan hela eftermiddagen åt att vandra på Västanåleden med sönerna. Vi åt goda smörgåsar, njöt av alla löv och en fantastisk natur. Blev oväntat äventyrligt vid en kraftig stigning där man fick ta hjälp av rep för att ta sig upp - mycket uppskattat av sönerna!

Avslutningsvis fick jag idag min efterlängtade FA-skattsedel och imorgon kväll ska jag till Skatteverket för information om momsredovisning. Nu är jag företagare på riktigt!!