28 november 2012

LÄNSMUSEET, HERRGÅRDEN OCH GALLERIET

Efter måndagens ledningsutskott var det möte med de tre sammankallande i Länsmuseets styrelses utvecklingsgrupper för att närmare mejsla ut gruppernas uppdrag - ser väldigt lovande ut! Därefter styrelsemöte med Länsmuseet, där jag bl a redogjorde för den styrelseutvärdering som gjorts, den första någonsin mig veterligen. Visade sig att styrelsen vill ha fler och längre möten, diskutera visioner mer och utbilda sig mer. Vilken fantastisk styrelse! På kvällen gruppmöte med Folkpartiet, det bästa jag varit med om! Så liberala, kunniga och engagerade politiker att jag blev riktigt rörd!

Tisdagen präglades framförallt av det glada beskedet att ärendet om Rosenlunds herrgård pga nya omständigheter (den nyfunna 1700-tals trädgården) ska lämnas tillbaka till ansvarigt kommunalråd för ny utredning. Det är vi i FP väldigt glada för!!! Särskilt stort tack till folkpartisten Rolf Johnson som med en enastående glöd och passion drivit den här frågan de senaste åren!

Under gårdagskvällen tillbringade jag tre timmar på Skatteverket för att lära mig mer om momsredovisning. Efter dagens möten med kommunstyrelsen och välfärdsutskottet fick jag äntligen nyckeln till Galleri Blå. Har nu ställt in de flesta av mina tavlor och börjat dekorera lokalen. Imorgon eftermiddag får jag hjälp att hänga upp tavlorna och samtidigt kommer Jönköpingspostens Yvonne Teiffel förbi för en intervju.