9 december 2012

Blått, svart och brunt

Efter mitt kvällspass på Galleri Blå i torsdags ägnade vi i Folkpartiets välfärdsteam ytterligare tid åt att planera vår familjehemskväll den 21 januari. Vi har nu fått ihop många kompetenta deltagare - Martin Hugo, Johan Öjeheim, Jenny Forsell, Marie Andreasson, Sophia Lager Milton och Astrid Hyllsjö.

I fredags utnyttjade jag det presentkort jag fått av min man i födelsedagspresent på Salongen på Smedjegatan. Lackade naglarna svarta, tror inte jag gjort det sedan jag var på konfirmationsresa :) Hela eftermiddagen och en del av kvällen tillbringade jag förstås sedan på Galleri Blå - börjar verkligen känna mig hemma där.













Igår tillbringade jag fem timmar på Galleri Blå. Sedan tog jag bussen till Råslätt för att delta i avslutningen på den ledarutbildning som Peter Magnusson håller i på Stadsgårdsskolan. Passade på att dela med mig av mina 10 bästa tips. Tittade också in en liten stund på den tjejkväll som några av Råslättstjejerna fixat och som lockat tjejer även från andra stadsdelar, väldigt mysigt!

Idag har jag tillbringat fyra timmar på Galleri Blå. På vägen hem hjälpte hela familjen till att köpa julgran och sedan drack vi lite glögg tillsammans. Har pysslat lite hemma under kvällen och ska snart delta i styrelsemöte per telefon med Liberala kvinnors centralstyrelse. Räknar också med att få provsmaka makens hemgjorda brunkål tillsammans med en liten skvätt calvados innan det är läggdags.