7 december 2012

Kulturdialoger

I onsdags var det möte om den pågående förstudien avseende hur det regionala samarbetet mellan arkiv, bibliotek och museer skulle kunna utvecklas. Erik Lindfeldt informerade om de enkätsvar han fått in och de intervjuer han planerar och vi hade en mycket kreativ diskussion. Landstinget erbjöd honom att i samband med kulturtinget i mars presentera vad han kommit fram till. På eftermiddagen hade jag ett spännande samtal med Jenny Söderlund, Mattias Mogensen och Sergei Muchin om ett integrationsprojekt på Mullsjö Folkhögskola.

Har tillbringat mycket tid på Galleri Blå de här dagarna. På vernissaget var det framförallt vänner och kollegor som kom. Därefter har de flesta besökarna varit konstnärer, t ex Lennart Joanson och Mario Rojas. Många är fascinerade av den teknik jag använder och nästan ingen kan låta bli att känna på tavlorna. En ung man visade sina egna tavlor på sin mobiltelefon och en kvinna visade sin mapp med teckningar och akvareller. Många får ett textilt intryck av mina bilder så jag ska faktiskt överväga om jag ska ge mig på någon form av textiltryck! 

Avslutade kvällen med Kulturskolans "Dans i Juletid" i Sofia kyrkan. Izabella Simonsbacka är en fantastisk danspedagog och Kulturskolans elever underbara!!