14 december 2012

Zonta, Spira, Pingst och Lucia

I måndags passade jag på att städa undan mängder med papper på mitt tjänsterum. Efter ett par timmar på galleriet blev det sedan julavslutning med Zonta. Vi besökte Spira och fick en specialvisning bakom kulisserna av Jörgen Asklid, mycket spännande! Dessutom hade jag glädjen att i jullotteriet vinna en liten julbock gjord av zontan och konstnären Jill Englund!























I tisdags åt jag lunch med pastor Marcus Ardenfors från Pingstkyrkan för att tala om hur vi skulle kunna samarbeta framöver. I onsdags var det möte med Rådet för trygghet och säkerhet. Jag hade framfört önskemål om att ta upp hot och våld mot förtroendevalda men tyvärr fanns det inte tid den här gången, däremot ska frågan tas upp på vårt nästa möte i början av februari.

I torsdags hade jag glädjen att inleda dagen med glögg i Rådhusets reception och sedan njuta av Jönköpings Lucia i Rådssalen. Efter ett kort inledande tal på SKL:s tredje jämställdhetsutbildning fortsatte jag till Elmia för ett möte om möjligheterna att arrangera MR-dagarna i Jönköping 2015 el 2016. Avslutade kvällen hemma hos Inger Gustafsson som bjöd på fika. Tror faktiskt vi hittade några riktigt bra FP-frågor till kommande valrörelse!