9 januari 2013

En bra start på 2013

Så har jag då givit ut min första diktsamling! Begränsade mig till en första upplaga på 75 ex men har glädjande nog redan beställningar på 1/3 av upplagan. Ägnade hela måndagskvällen åt att lägga diktsamlingar i märkta kuvert och boka överlämningsdatum resp skicka iväg diktsamlingar och fakturor till de köpare som inte bor i Jönköping. I måndags intervjuades jag av journalisten Lasse Johansson på Jönköping NU och det ska bli spännande att läsa hans recension i morgondagens tidning! Har också överlämnat en diktsamling till JP.

Veckan har i övrigt inletts med fortsatt genomgång av pärmar på rummet, författande av en debattartikel för att bemöta SD:s svar på min artikel om mänskliga rättigheter samt uppföljning av vår seminarieserie om kompetens/rekryteringsdialog med nämnder och bolag. Igår var det möte med Jämställdhets- och integrationsutskottet där vi framförallt fokuserade på hur det ser ut med män i förskolorna i Jönköpings kommun, fortsättning följer på nästa möte då vi ska bjuda in Christian Eidevald från Högskolan för lärande och kommunikation. Igår kväll gick jag på min första yoga-lektion på mycket länge, det var mycket skönt och välbehövligt - behöver andas mera :)