23 januari 2013

En mångsysslares vardag





















Varit en ganska intensiv vecka hittills. I måndags styrelsemöte med Länsmuseet. Vi fick se de nya lokalerna, lyssna på de tre enhetscheferna och ta del av mycket av det spännande som händer när museet öppnar (se bilden ovan). Avslutade med familjehemskvällen som jag redan bloggat om. Igår hade jag sammankallat till ett möte som glädjande nog ledde till att vi enades om att arrangera en föreningsmässa efter sommaren med fokus på föreningslivet på Österängen, Huskvarna Söder, Råslätt och Öxnehaga. Avslutade den kvällen med yoga. Idag har vi haft ännu ett möte om kulturnämndens budget. Sedan kreativt lunchmöte med sångerskan och pianisten Karin Seiborg där vi enades om en gemensam aktivitet på festivalen Jönköping Qom Ut i mitten av maj - en ordentlig utmaning! Under kvällen har jag åkt längdskidor med min man, förberett morgondagens utsmyckning av fönsterna på Galleri Blå och skrivit en ny dikt. Det finns verkligen inte många tråkiga dagar i mitt liv :)