19 januari 2013

Inspirerad av Saving

Imorse tog jag tåget upp till Stockholm för ett möte med Liberala kvinnors centralstyrelse. Kom i god tid så jag passade på att gå en sväng i Gamla stan. Flera gallerier fångade mitt intresse men det var tavlorna på Galleri 67 som fick mig att ta klivet in. Jag kunde nämligen redan genom fönstret se att konstnären använt en teknik som jag blev fascinerad av. Konstnären visade sig vara Edgar Mathias Saving. Färgstarka tavlor med spännande blandteknik. Dels blandade han olika material och tekniker - akryl, olja, glasfiber, bladguld, grafik mm - dels visade det sig att även han lät fotografera av sina målningar och sedan lackera dem med matt eller blankt lack för att få ett mer levande intryck. Köpte med mig ett vackert konstkort för att låta inspirationen fortsätta flöda hemma! Imorgon fortsätter LK:s styrelsemöte så i morgondagens blogg får ni veta mer om det!