3 februari 2013

Goda tider

I tisdags var det förresten ett oerhört stimulerande möte med fastighetsägare på Huskvarna Söder, Hyresgästföreningen m fl. Känns helt fantastiskt att redan på tredje mötet ha uppnått ett par av de mål jag hoppats på - dels att upprätta en dialog med dessa fastighetsägare, dels att få till en gemensam vilja att lyfta Huskvarna Söder. Nästa möte äger rum den 17 april, hoppas på att media är med då och kan rapportera om en spännande ambition!

I torsdags var det sammanträde med kommunfullmäktige, där bl a flera motioner om Rosenlunds herrgård blev besvarade därför att ärendet nu åter ligger på kommunstyrelsens bord. Fortsättning följer på kommunfullmäktige den 28 februari. På fredagskvällen var det invigning av Science Parks nya, fräscha restaurang Sajens som kommer drivas av Företagscatering. Oerhört trevligt bordssällskap och värdpar gjorde att detta blev den trevligaste After Work jag kan minnas!

I fredags var jag hos min frisör Senait Tekle hos Stefan & Co för välbehövlig klippning. Fick samtidigt det oerhört glädjande beskedet att jag får ställa ut mina tavlor där!!! Under helgen har jag fortsatt skriva texter till Jönköping Qom Ut, målat en ny tavla och packat tavlor som jag ska lämna till Stefan & Co på fredag. Hann också cykelträna lite på trainern i garaget. Gläds därutöver åt en mycket lovande nyrekrytering inom FP och åt att dagens rubrik i SVT är att "Kulturlivet blomstrar" i Jönköping :) En riktigt, riktigt bra helg med andra ord!