13 april 2013

Bangladesh och Hembygdsförbundet

I förmiddags var jag på Stadsbiblioteket där "En dag om Bangladesh" arrangerades bl a av Vänortsföreningen Jönköping-Bangladesh och Föreningen för byskolorna i Mymensingh. Jag är medlem i båda föreningarna och hade dagen till ära mina bengaliska kläder på mig. Hade stämt möte med Cecilia Ward från Svalorna Indien-Bangladesh (översta bilden) för ett första samtal om hur jag skulle kunna bidra till deras ACCESS-projekt i Bangladesh. Passade på att köpa Helena Thorfinns bok "Innan floden tar oss". På bilderna nedan ser ni också Magdalena Sandgren, Lars-Olov Nilsson, Dilruba Jahmil och mängder med åhörare!

Under eftermiddagen satt jag sedan ordförande på Hembygdsförbundets årsmöte i Allianskyrkan. Även i Hembygdsförbundet är jag medlem. Mötet var oerhört väl förberett av dess ordförande Ingvar Törnqvist och jag fick en väldigt fin ljusstake som tack för min insats!