24 april 2013

Fantastiska Per Brahegymnasiet!

Idag hade jag den stora glädjen att få se dansföreställningen Maskeradbalen av elever på Per Brahegymnasiet. Stort tack till Tove Ahl för hennes inbjudan! Toves gestalning av Anckarström var minst sagt skrämmande, särskilt som hon skadat ögat dagen innan. Starkt jobbat att dansa ändå och dessutom så bra! Alma Johansson hade reserverat en plats till mig, vilket jag var mycket tacksam för eftersom jag var tvungen att komma i sista minutetn. Alma gjorde ett så gripande nummer tillsammans med Oliver Merkell att jag nästan rördes till tårar! Föreställningen var väldigt bra och jag blev imponerad av många av eleverna. Utöver de nyss nämnda var det nog My Jarstig och Josefine Magnusson som jag fastnade särskilt för. Stort tack till alla elever och lärare som skapat en så underbar föreställning!!!