23 april 2013

LKCS, LU, FP och P1

I lördags morse gick jag och min man upp tidigt för att hinna cykla 4 mil. På eftermiddagen tog jag sedan tåget till Stockholm för att under söndagen delta i Liberala kvinnors centralstyrelses (LKCS) möte. Framförallt diskuterade vi Folkpartiets förslag till partiprogram som vi hade många synpunkter på och därför kommer lägga ett stort antal motioner till landsmötet. Ägnade tågresan åt en av mina motioner och åt förslag till FP:s länsförbunds valmanifest.

Igår var det möte med Ledningsutskottet (LU) där vi bland annat hade en genomgång med polis och räddningstjänst inför alla demonstrationer som ska äga rum den 1 maj. Sedan lunchmöte med näringslivschefen Camilla Littorin och en trevlig kvinna som jag tror vi kommer få se mycket mer av framöver. Därefter möte om kulturbudgeten och ytterligare ett möte om kulturturism. På kvällen gruppmöte med Folkpartiet.

Förmiddagen idag tillbringade jag på Vandalorum för inspirerande föredrag om kultur och hälsa. Vi i den politiska majoriteten är mycket intresserade av detta sammanhang. Den minnesgode minns säkert mitt förslag på riktlinjer för inköp av konst inom kommunal vård och omsorg. Fortsättning följer! Avslutade arbetsdagen med en radiointervju i Studio Ett i P1, som du kan lyssna på här. Därefter vårens sista yogapass. Nu dags för kvällens nattskift - arbete med den jämställdhetsrapport som ska vara klar på tisdag.