7 april 2013

Mycket kultur

I torsdags förmiddag ägnade jag och Marie Danielsson på ekonomienheten ytterligare ett par timmar åt kulturbudgeten, den här gången driften. På eftermiddagen besök av en student från Singapore som ville veta hur vi arbetar med jämställdhetsfrågor i Jönköping. I övrigt upptogs dagen förstås av omfattande mediebevakning av mitt och Mats Greens yttrande om Kulturhusets framtid.

I fredags var jag ledig och passade då på att för andra gången den här veckan springa ca 8 km. Känns skönt att vara igång igen!

Igår ägnade jag ett par timmar åt telefonsamtal med Folkpartiets medlemmar. Avslutade dagen med att tillsammans med min man gå på premiären av Maria Stuart på Spira. Lena Maria Klingvall stod för folkets replik, något hon skötte med den äran! Efteråt blev det "premiärfest" med skådespelarna och alla som skapat föreställningen, verkligen spännande att få inblick bakom kulisserna!




















Idag har jag ringt ytterligare medlemssamtal, cyklat 4 mil på landsväg tillsammans med min man och firat att en lägenhet äntligen blivit såld! Inser plötsligt att jag faktiskt tränat oerhört mycket den här veckan - två löprundor, ett yogapass och en lång landsvägsrunda. Nöjd!!