19 maj 2013

En intensiv vecka!

Den här veckan har varit intensiv som vanligt. På måndagens förmiddag var det ledningsutskott. Lunchmöte med Sophia Lager Milton på Regionförbundet för avstämning av planerna för familjehemsplacerade barn. På eftermiddagen intervju med högskolestudent om hur jag använder sociala medier. På kvällen utflykt med Zonta till Sunhouse i Sandhem - en häftig upplevelse!

På tisdagen budgetarbete och på kvällen övning med Karin Seiborg inför Queer Qultur Bar som jag redan bloggat om. Onsdagen och torsdagen tillbringade jag i Stockholm på Muséernas vårmöte som hade besöksnäringen som tema. Årets museum blev Jämtli. Nedan ser ni Ingvar Törnqvist och Eva Swedberg på väg ut till Skansen för avslutningsmiddag.


















I fredags kom jag hem från Stockholm. På eftermiddagen var det invigning av Jönköping Qom Ut som Tomas Tegnér höll i. På kvällen lyssnade hela min familj på Partiets spelning på Spira. Gårdagen präglades helt av Queer Qultur Bar som du kan läsa om i gårdagens blogg.















Under eftermiddagen idag var vi ett antal liberala kvinnor som åkte ut och firade tidigare folkpartistiska kommunalrådet Inger Thapper som fyller 80 år. Till höger om Inger sitter Anta Göransson, hustru till numera avlidne Bengt Göransson som var folkpartiets förrförra kommunalråd.













Under seneftermiddagen var det sedan dags för Jönköpings första Prideparad - verkligen en historisk helg! Ca 1 200 personer hade samlats och vi var flera folkpartister som syntes väl i våra orange jackor. I morse hade jag i all hast hunnit knåpa ihop en hjärt-skylt som faktiskt blev riktigt fin!