9 maj 2013

Gott och blandat

Både måndagen och tisdagens förmiddagar ägnades åt budgetarbete. På måndagseftermiddagen var det styrelsemöte med Länsmuseet, en styrelse som verkligen är på topp just nu! På tisdagseftermiddagen var det möte med Jämställdhets- och integrationsutskottet där vi bland annat ägnade oss åt mansrådgivningen (har numera bytt namn till Alternativ till våld), hedersprojektet Det handlar om kärlek, män i förskolan, åtgärder för att öka förvärvsfrekvensen hos utlandsfödda kvinnor mm.

På tisdagskvällen kom Karin Seiborg och Erik Lindfelt hem till mig för en bit mat och repetition inför Queer Qultur Bar. Igår sålde jag ännu en tavla! Har nu sålt sammanlagt 10 tavlor, inte så illa :) Igår kväll höll jag ett tal på invigningen av den Nordiska teaterfestivalen. Temat för invigningen var "Vad man kan göra på en scen och inte.." Jag fick fundera en hel del men bestämde mig sedan för att göra något jag aldrig sett någon annan göra från någon scen, nämligen fotografera publiken!