24 juni 2013

USA och Åke


 
Snart åker vi till USA! Det blir besök i New York, Washington och Philadelphia. Min man och min svåger har planerat resan och det ska bli mycket spännande! Mitt enda absoluta krav var en country-spelning och nu är även den biten löst - vi har nu bokat biljetter till en spelning med The Claire Lynch Band! Hoppas förstås också på att besöka The Museum of Modern Art, få se en hel del klassiska platser och byggnader och så förstås en del shopping. Räknar också med att hinna skriva ett par dikter och få inspiration till ett par målningar!
 
Har idag blivit klart att jag ska vara med på Åke Perssons sångares konsert på Kroatorpet den 17 juli. Kommer spela någon av mina egna låtar, det ska bli väldigt roligt! Har hunnit ta ett par sånglektioner för Åke nu och försöker göra röstgympa varje dag jag är hemma. Har burit ner en massa gitarr-böcker från vinden och börjat kämpa med ackord och noter som jag inte spelat på många, många år! Efter sommaren kommer jag fortsätta med sånglektioner för att få så bra klang i min röst som möjligt.
 
På grund av semester blir det inte någon blogg förrän i mitten på juli. Läs gärna tidigare bloggar så länge, säkert har ni missat några intressanta godbitar :)