4 juni 2013

Utmaningar

Under lördagen cyklade jag och min man 8 mil. Sedan var det dags för Ordensbal i magasinen på Munksjöområdet. Häftigt! Under söndagen cyklade vi ytterligare 4,5 mil, den här gången Landsjön runt. Igår fick jag uppsöka Anna, en av Hudotekets skickliga massörer. Har fått lite besvär med sittbenen som jag helst behöver få ordning på före Vätternrundan...Förra året lyckades Anna få ordning på mina ben inför Göteborgsvarvet så det ska säkert lösa sig i år också! I värsta fall får jag väl cykla med smärta i år igen...

Igår eftermiddag kom vi ganska långt i framtagandet av ett nytt jämställdhetsmål för Jönköpings kommun, med fokus på att minska löneglappet mellan kvinnor och män. Verkar vara det första sådana målet för en svensk kommun! Därefter hade Länsmuseets beredningsutskott möte med Landstinget för att samtala om vår anslagsansökan och om Länsmuseets behov framöver. Idag möte med Landstinget och Kulturförvaltningen för att tala om samarbete avseende kultur på recept. Imorgon en heldag om Landstingets och Jönköpings kommuns satsning på fristadsförfattare. Spännande tider!!