7 augusti 2013

Åke och jag
















Idag var det återigen dags för konsert med Åke Perssons sångare, den här gången på Stadshusscenen i Tranås. För ovanlighetens skull sjöng även Åke Persson och det blev en duett tillsammans med Agneta Dahlgren. För min del var det den tredje konserten. Det har verkligen hänt mycket sedan jag skrev och sjöng låtar på Jönköping Qom Ut i mitten av maj. I slutet av maj började jag spela igen på min gamla gitarr. I juni började jag ta sånglektioner för Åke. I juli köpte jag en ny gitarr. Under sommaren har jag tränat nästan varje dag med en CD med Åkes röstgympa. Till de två senaste konserterna, när jag spelat på min nya gitarr, har jag fått lära mig att använda förstärkare. Efter att ha haft ont i vänster hands fingertoppar i 1,5 månad pga gitarrspelandet börjar jag nu äntligen utveckla "elefanthud". I september återupptar jag lektionerna för Åke. Under hösten hoppas jag dessutom kunna spela in bakgrundsmusik till i vart fall någon av de sånger jag själv skrivit. Föga anade jag denna utveckling när jag skrev mina sånger i början av året men nu ser jag verkligen fram emot fortsättningen!