24 augusti 2013

Från NFC till FP

Igår var det min lediga dag och jag började med att ge mig ut och springa. Vädret var så fantastiskt att jag faktiskt bestämde mig för att springa en hel mil! Därefter en snabb dusch och sedan iväg till NyföretagarCentrum (NFC) som firade två år i sina nya lokaler. Väldigt roligt att gå dit som företagare och inte som politiker :) Glädjande nog kommer jag få en mentor genom NFC under ett års tid för att hjälpa mig att utveckla mitt företag!!

Vid lunchtid kom fönsterputsaren Torbjörn. Han fick kämpa i tre timmar med att få våra fönster snygga medan jag följde efter och torkade av fönsterkarmar och alla prydnadssaker. Mycket jobb men det blir ju så oerhört fräscht efteråt! Vi pratade dessutom en hel del om hur det är att vara egen företagare.

Imorse gick jag upp extra tidigt för att inleda dagen för ett gäng glada Zontor från hela Sverige. Jag visade bl a en inspirerande Jönköpingsfilm och berättade om några av alla de positiva saker som är på gång i kommunen. På begäran avslutade jag med att sjunga och spela! Den 29 november kommer Zonta manifestera mot våld mot kvinnor så håll ögonen öppna då!

Har ägnat resten av dagen åt telefonsamtal med flera av Folkpartiets medlemmar. Har nu bara 25 medlemmar kvar att ringa och det räknar jag med att hinna med senast nästa helg.