10 augusti 2013

Hook, Hovslätt och Huskvarna

















Igår spelade jag och min man golf igen, på Hooks golfklubb där vi är medlemmar. Min man är oerhört duktig på golf men i år känns det faktiskt som om även jag skulle kunna lyfta mig, om vi bara hinner spela lite mer än vi hann förra året... Vi har redan bokat ny tid imorgon och dessutom ska vi fira vår 22-åriga bröllopsdag med bröllopssvit och golfspel på Västanå slott!

Dagens roligaste händelse var "Augustifesten" på Hembygdsgården i Hovslätt. Ulf Linnman, Mats Andersson och Tony Sjölander bjöd på musik och quiz och alla glada gäster njöt av medhavda pick-nickkorgar. Jag blev så otroligt imponerad av Mats, vilken talang - han borde vara känd i hela Sverige!! Också väldigt roligt att få höra Ulf spela gitarr och sjunga, en sida som jag inte kände till! Dessutom fascinerande att höra deras texter om Hovslätt, en riktig kulturskatt!!

Förresten - idag blev det klart att jag deltar på Allsångskvällen på Alf Henrikssons plats i Huskvarna den 21 aug. Varmt välkommen då!