20 september 2013

Från budget till opera

Större delen av veckan har ägnats åt budgetarbete. Faktum är att jag verkligen älskar att fila på budgetskrivelser. Som politiker är det ju den högsta drömmen att få formulera vad man tycker är viktigt! Det är dessutom otroligt inspirerande att lyssna på kollegornas väl genomtänkta åtgärdsförslag. Till skillnad från Miljöpartiet så vet jag redan nu var jag har mina vänner, jag behöver inte invänta valet.

I måndags var det styrelsemöte med Länsmuseet, där vi ägnade mycket tid åt ekonomin. Jag är väldigt nöjd med styrelsen och de givande diskussioner vi har på våra möten. I tisdags var jag med ett par timmar på jämställdhetsutbildningen för våra kommunala bolag. På onsdagseftermiddagen hade vi sedan ett andra möte med bl a Arbetsförmedlingen, Arbetsmarknadsavdelningen och Utbildningsförvaltningen om hur vi tillsammans skulle kunna öka förvärvsfrekvensen för utlandsfödda kvinnor.

Under onsdagskvällen var jag inbjuden till den litterära familjen Sandgren - Ingrid, Gunnar och Magdalena. Det blev en oerhört trevlig kväll där jag dessutom förärades den finaste kulturella gåva jag någonsin fått (fast den är hemlig än så länge)!


















Igår var det möte med Folkpartiets bildningsteam och vi hade fint besök av kommunens kulturchef Ella Fronzcak. Vilken kvinna!!

Idag har jag haft min lediga dag. Inledde redan kl 07.00 med att medverka i närradion. Sedan blev det sångträning för Åke Persson, där jag oväntat tog klivet in i operavärlden :) Har sedan ägnat resten av dagen åt städning och operasång. Det var så kul att sjunga opera att jag nu är alldeles hes :)