10 september 2013

Från Bymarkens Reine Claude till Stockholms Furniture Fair

I söndags bakade jag ännu fler plommonkakor. Vi har ett Reine Claude-träd som i år bär ganska mycket frukt (stora gula plommon) och helst vill man ju ta hand om det mesta av frukten innan den blivit förstörd. Passade sedan på att slinka in till en granne som blivit änka i år och överlämna en ljummen kaka med vaniljsås! Under eftermiddagen spelade jag och min man golf. För min man gick det väldigt bra men själv befinner jag mig i en utvecklingsfas och det vill inte riktigt lossna. Nåja, det blir säkert bättre nästa år!

Igår var det möte med ledningsutskottet där vi framförallt fick information från Tasman Metals om deras planer på brytning av sällsynta jordartsmetaller i Norra Kärr. Sedan lunchmöte på Tegel med Julia Sandwall som uppdaterade mig om hur det går med hennes förförstudie avseende högre konstnärliga utbildningar. På kvällen ett trevligt möte med Zonta.

Idag började dagen med frukostmöte på Svenskt Näringsliv om regeltillämpning på kommunal nivå. Sedan sammanträde med kommunstyrelsen. Under eftermiddagen fortsatt budgetarbete. Under kvällen har jag förberett de tavlor som min man ska lämna in åt mig på Virserums konsthall till utställningen "All konst i Småland". Gläds också oerhört åt mitt livs första design-uppdrag! Under hösten och vintern kommer jag arbeta med att ta fram mönster åt ett företag som ska delta på Stockholm Furniture Fair den 4-8 feb 2014!!