17 september 2013

Från Skillingaryd till Stockholm

I lördags var det invigning av militärmuseet Miliseum i Skillingaryd. Länsmuseet är en av stiftarna till Stiftelsen Regementsheden Skillingaryd så vi var flera representanter som deltog vid invigningen. Vackert väder, mycket folk och ett oerhört välarbetat museum! Kan verkligen rekommendera ett besök!



















På eftermiddagen tog jag tåget till Stockholm. På kvällen träffade jag Ylva Särnmark och Ulrika Solver-Gustavsson från Liberala kvinnors centralstyrelse och vi gick ut och åt middag i Gamla Stan. På en väldigt mysig italiensk restaurang gick en man runt och underhöll gästerna med sång och gitarrspelande. Kvällens upplevelse var när han frågade om jag ville sjunga något. Spontant tog jag över hans gitarr och sjöng och spelade sedan min egen sång Ett lotteri. Gästerna applåderade och efteråt kom en gäst fram och berömde både sången och min röst. Livet när det är som bäst!!

På söndagen var det styrelsemöte med Liberala kvinnors centralstyrelse där vi bland annat valde att utse Inger Gustafsson från Jönköping till en av våra EP-kandidater! Efter mötet passade jag på att gå till slottet. På borggården var det underhållning för att fira kungen och prins Daniel. En härlig avslutning på en fantastisk helg!