4 september 2013

Från SV till KN

















Igår morse hämtade jag sju lådor med Glädjetjuven hos Studieförbundet Vuxenskolan (SV). På vägen dit njöt jag av ett fantastiskt väder! Glädjetjuven är ett utbildningsmaterial för barn för förebyggande av våld, ett material som jag tog initiativet till. Du kan läsa mer på www.gladjetjuven.se. Lådorna ska skänkas bort till lärare och elever från sju olika europeiska länder i samband med en konferens på fredag om unga och våld. På lunchen träffade jag en ung och inspirerande företagare!

Därefter var det sammanträde med Jämställdhets- och integrationsutskottet. De två viktigaste ärendena under mötet var en diskussion om fortsättningen av projektet "Det handlar om kärlek" samt ett samtal med företrädare för Högskolan om hur vi kan locka fler män till förskollärarutbildningen. Onsdagen avslutades med mottagning för internationella studenter i Rådhuset.

Under förmiddagen idag var det möte med Länsmuseets beredningsutskott där vi bland annat gick igenom förslaget till nästa års budget, diskuterade översynen av ett par av våra samarbetsavtal och beslutade om en ny styrelseutvärdering under oktober. Eftermiddagen ägnades åt möte med områdesgruppen på Österängen. Ikväll tänker jag lägga mig extra tidigt för att samla kraft inför morgondagens budgetmöte med bl a kulturnämnden (KN).