7 september 2013

Glada dagar

















Hela torsdagen ägnades åt budgetdialog med nämnder. På kvällen en mysig tjejmiddag där vi framförallt diskuterade jämställdhet! Igår förmiddag inledde jag en internationell konferens om unga och våld. Jag visade filmen Glädjetjuven, textad på engelska, och berättade om hur jag fick idén. Därefter överlämnade jag en kartong med utbildningsmaterialet Glädjetjuven till vart och ett av de sju europeiska länder, utöver Sverige, som deltog på konferensen och som arbetat tillsammans under två år. Studieförbundet Vuxenskolan, som varit projektledare för Glädjetjuven, finansierade lådorna medan jag själv betalade de engelsktextade filmerna. Hoppas nu att materialet kommer till nytta ute i Europa! På eftermiddagen var det dags att återuppta sånglektionerna för Åke Persson! Avrundade sedan med en spontan After Work hos en väninna!

















Inledde lördagen med att springa nästan en mil. Därefter besökte jag både Bergets dag i Taberg och Råslättsdagen där jag delade ut flygblad. På båda ställena var det oerhört mycket folk, fantastiskt väder och en underbar stämning! På Råslätt lyssnade jag bl a på Abel Fokoe, vilken utstrålning den killen har! Var också nere och tittade på idrottsplatsen där det tidigare under dagen varit mer än 60 fotbollslag och mer än 120 ledare - vilken mötesplats! Under dagen pratade jag med många engagerade människor, några bjöd jag t o m in till Folkpartiets kommande möten! Avslutade dagen med ogräsrensning och bärplockning i trädgården.