27 september 2013

Kultur - budget, biotop, bibliotek mm

Större delen av veckan har ägnats åt budgeten. Ända sedan förra budgeten har jag ägnat väldigt mycket tid åt att sätta mig in i kulturnämndens budget för att kunna göra mitt allra bästa i årets budgetberedning. I onsdags förmiddag var det möte med kommunstyrelsen där mest tid ägnades åt biotopskyddet. På eftermiddagen var jag ledig och passade då på att hänga upp mina tavlor på Kulturskolan inför lördagens KulturDagNatt. På kvällen hade Folkpartiet ett väldigt lyckat medlemsmöte på Länsmuseet. Våra medlemmar blev väldigt imponerade av museichefen Sergei Muchin och den fantastiska utveckling av Länsmuseet som han åstadkommit.














Igår hade jag ett väldigt trevligt besök av bibliotekschefen Ulf Moberg. Kvällen avslutades med sammanträde med kommunfullmäktige, där jag debatterade Vänsterpartiets motion om mångfald och tillgänglighet inom kulturlivet. Debatten kan du se här, ärende 12. Idag har vi ägnat hela dagen åt budgeten igen. Väl hemma har jag tränat röstgympa med Åke Perssons CD och ska nu förbereda mig inför morgondagens KulturDagNatt.