18 oktober 2013

Från Hush till historiskt

Förra torsdagen var jag och min man för första gången på The Hush Hush Club. Vi lyssnade på Ebbot Lundberg och Martin McFaul, väldigt trevligt! På fredagen deltog jag i Radio P4:s insamling till Världens barn genom att springa runt Munksjön och skänka en slant. Tidigt på lördagsmorgonen hjälpte jag Lions med sin insamling till Världens barn. Åkte därefter med familjen till Bergkvara i Torsås kommun för att träffa mina föräldrar samt min bror och hans döttrar. Huvudsyftet med dagen var att besöka min farmorfars gamla hem som är en hembygdsgård och kallas Höglundska huset. Mycket intressant! På söndagen blev det ett besök på vänortsutställningen på Dymlingen.

I måndags besökte jag Stormtrivs AB och samtalade om framtiden för den branschen. På kvällen möte med Välfärdsteamet i FP där vi framförallt ägnade oss åt att diskutera neuropsykiatriska funktionsnedsättningar och vilka förbättringar som behövs i vården. I tisdags deltog jag på en inspirationsdag om företagsklimatet. På eftermiddagen möte med Arkivförbundet där vi bl a planerade ett spännande projekt som heter Bevara bilden. I onsdags ledde jag ett oerhört spännande möte om högre konstnärliga utbildningar. Vi fick del av Julia Sandwalls förförstudie och vi tog ett gemensamt kliv framåt. Det blev ett historiskt möte!