27 oktober 2013

Från Huskvarna till Växjö

På torsdagen deltog jag i Svenskt Näringslivs besök på Karl Andersson & söner i Huskvarna. Det blev både ett samtal med företagare och ett besök i fabriken. Blev verkligen sugen på att köpa fler kvalitetsmöbler från det företaget! På kvällen var det sammanträde med kommunfullmäktige men jag hade inte ett enda ärende...
















I fredags morse inledde jag kulturförvaltningens Finansieringsseminarium. Ett heldagsseminarium som Kari Ruokola så förtjänstfullt ordnat och som lockat ca 130 deltagare. Ett oerhört bra initiativ! Därefter blev det sångövning med Åke Persson. På eftermiddagen höll jag sedan ett föredrag för polisens seniorer. Föredraget blev mycket uppskattat och lockade ett 90-tal åhörare.

Igår var det minilandsmöte med Folkpartiet, ett förberedande möte inför landsmötet i mitten av november. Glädjande nog ställde alla ombuden upp på min motion om ändrad bevisbörda avseende sexualbrott! Idag har jag klippt våra björnbärsbuskar och sprungit 8 km. Nu dags att packa inför länsmuseernas möte i Växjö mån-ons.