23 oktober 2013

Inspiration

I fredags och lördags deltog jag i en FP-konferens i Stockholm. Uppskattade särskilt föredragen om ledarskap och om retorik. Kände mig däremot väldigt erfaren när det gäller mediaträning :) På lördagseftermiddagen och kvällen deltog jag i Liberala kvinnors valupptakt för sina kandidater till Europaparlamentet. Där blev jag särskilt inspirerad av Fredrik Rendel, en konsult från JLK. Sedan blev det ett himla trevligt mingel med unga liberaler på Riksdagskansliet!

Igår var det möte med ledningsutskottet. Sedan blev det lunchseminarium med Nima Sandaji om kvinnors företagande, ett av alla inspirerande föredrag under årets näringslivsvecka. Sorgligt att Jönköpings län är sämst i Sverige... På eftermiddagen och kvällen deltog jag i den nationella ABM-konferens (arkiv, bibliotek, museum) som vi i Jönköping var värd för. De blev väldigt imponerade av hur mycket vi i kommunen satsar på dessa frågor. I väntan på middagen rockade Sergei loss :)

















Igår förmiddag fortsatte ABM-konferensen och avslutades med lunch på Spira. Deltagarna från hela Sverige var mycket nöjda. På kvällen hade jag bokat in säsongens första yoga-pass men av något skäl ville min kropp inte alls ägna sig åt yoga...

Imorse var jag med på ett frukostseminarium om varumärke som hävstång för försäljning. Gav mig onekligen en hel del goda idéer. Sedan sammanträde med kommunstyrelsen där det största ärendet var budgeten. Under eftermiddagen möte med Välfärdsutskottet där socialdirektören Cecilia Grefve kunde berätta om hur man på majoritetens uppdrag intensifierat sitt arbete mot våld och övergrepp mot äldre och personer med funktionshinder. Avslutningsvis ett seminarium om Twitter som också gav mig många idéer.