20 november 2013

Förrförra veckan

Har inte hunnit blogga den senaste tiden. För er som saknar information om vad jag gör, bli gärna min vän på Facebook - där gör jag korta uppdateringar minst en gång om dagen.

Nåväl. Vad har hänt sedan sist? Får nog ta detta i ett par olika bloggar. Den 7 november var jag i Stockholm på integrationskonferens. Det handlade om Överenskommelsen inom integrationsområdet. Fick just idag veta att Länsstyrelsen i Jönköping m fl i sitt regleringsbrev kommer få i uppgift att arbeta med detta nästa år. Det ser jag fram emot!

Lördagen den 9 november var det Arkivens dag. Temat var Flora & Fauna. Jag invigde dagen med ett tal om politiska perspektiv på detta. Talet skrev jag på anmodan om till en artikel som kommer i Jönköpingsposten inom kort.

Helgen den 8-10 ägnade jag åt att förfina två av de motiv som jag designat åt ett företag som tillverkar akustiktavlor och som ska delta på möbelmässan i Stockholm i februari 2014.

Den 12 november besökte jag Elmia Subcontractor. Bland annat hälsade jag, som enda politiker, Berlin-Brandenburgs ekonomiminister Ralf Christoffers välkommen till Jönköping.

På kvällen den 13 november hade FP ett stimulerande första möte för framtagande av en valplattform under ledning av Bertil Rylner. Vilka lovande unga talanger vi har!!!