25 november 2013

Här!

Förra tisdagen deltog jag i en stor konferens på Hooks herrgård om Framtiden för barn och unga. Samma dag blev det offentligt att Jönköpings kommun fått det högsta kreditbetyget någonsin och nu kan stoltsera med en välbalanserad ekonomi, enligt kreditvärderingsinstitutet Standard & Poor´. S & P konstaterar att "Jönköpings politiska ledning haft en positiv påverkan på betyget". Du kan läsa mer om detta här!

På onsdagen publicerad Folkpartiet i Jönköping en enkät för de som vill förbättra Jönköping. Fyll gärna i enkäten här!

På torsdagsförmiddagen var  det dags för utbildning för de kommunala bolagsstyrelserna. Dessvärre nästan inga kvinnor närvarande. Av de kvinnor som deltog visade sig dessutom de flesta tillhöra kommunrevisionen. Liberala kvinnors Inger Gustafsson skrev en engagerad artikel som du kan läsa här!

På fredagen publicerades min och doktoranden Andreas Anderbergs artikel om förändring av sexualbrottslagen i UNT. Du kan läsa den här!

På fredagen ägnade jag ett par timmar åt friskvård. Promenad, motionslopp med Högskolan runt Munksjön och armträning och sedan ännu mer promenerande under eftermiddagen. Under eftermiddagen invigdes sedan Högskolans nya friskvårdsanläggning som fick namnet Campus Arena som du kan läsa mer om här!

Under lördagen var det dags för nomineringsmöte avseende listorna till riksdagen och landstinget. Valberedningens förslag stod fast och jag står på tredje plats på riksdagslistan. Men eftersom jag gärna vill bli första ersättare i riksdagen så har jag startat en Facebook-sida som heter Kryssa Anna Mårtensson, varmt välkommen att gilla den! Sidan hittar du här!

Under söndagen gjorde jag klart mitt sista motiv till det företag som ska ställa ut sina akustiktavlor på möbelmässan i Stockholm nästa år. Efter att ha skickat iväg fakturan insåg jag till min stora glädje att min firma äntligen gick runt!!! Avslutade söndagen med att träna opera, särskilt "O mio babbino caro". Attans vad svårt det är att få till en klang i de höga tonerna och en personlig touch på sången. Får kämpa på tillsammans med Åke Persson!

Idag hade jag inne min artikel om Arkivens dag. En omformulerad variant av det tal som jag höll på invigningen. Artikeln hittar du här! Dessutom har jag skrivit ihop ny text till Folkpartiets hemsida, som du hittar här!