8 december 2013

Decembervecka

I onsdags var det sammanträde med kommunstyrelsen. Ett av de viktigaste ärendena var Barnbokslutet. Av detta framgick bl a att vi måste fortsätta fokusera på barn med utländsk bakgrund och på flickor som går andra året på gymnasiet. Ett annat viktigt ärende handlade om riktlinjer i skolan för åtgärder före och efter brott mot person - återkommer om detta senare i veckan.

I torsdags var Nyströms Trädgård hemma hos oss och beskar nästan alla träd och buskar, välbehövligt efter 14 år! Under lunchen åkte jag och Patrick Nzamba till Öxnehagakyrkan för att njuta av det traditionella internationella julbordet. Seyde Aslan höll ett känslosamt tal! På kvällen föreläsning på Högskolan med doktorand Sofia Wixe om löneskillnader, väldigt intressant.

I fredags var det sångträning hos Åke igen. Under helgen har jag lyssnat på inspelningar från augusti och jämfört med inspelningar nu. Det är verkligen en stor skillnad! Att sjunga opera utvecklar röstapparaten mycket snabbare än annars. Den 6 januari vid 14-tiden är det dags för julkonsert i Örserums missionshus, dock ingen opera då för min del.

Under helgen har både jag och min man julpysslat. Vi har gjort brunkål och lussebullar och plockat i ordning och städat både här och där. Skönt, då slipper man stressa till jul! Under kvällen har jag börjat testa den fina designplatta jag fått av min man i födelsedagspresent - ett professionellt verktyg för mitt digitala skapande!