21 december 2013

Julen närmar sig

I måndags var det möte med ledningsutskottet och styrelsemöte med Destination Jönköping AB. På kvällen gruppmöte med FP inför veckans kommunfullmäktige.

I tisdags bjöd jag museichefen Sergei Muchin på julfrukost och på eftermiddagen blev det julfika med jämställdhets- och mångfaldsstrategen Åsa Thörne Adrianzon, integrationssamordnaren Siv Hederos och min sekreterare Elisabet Öhrman. På kvällen hade jag och kulturchefen Ella Fronczak besök av Christian Immonen och Stefan Bedin som berättade om sina ambitioner att arbeta i hela länet med kultur för äldre.

I onsdags delade jag och Patrick Nzamba ut flygblad vid Juneporten om att FP vill öka stödet för skolpersonal (se förra bloggen). Sedan var det sammanträde med Kommunstyrelsen som hölls på Campus Arena och avslutades med jullunch. På eftermiddagen möte med Välfärdsutskottet då vi bland annat fick intressanta redogörelser för BeatMeet och KulturDagNatt. Dagen avslutades med ett väldigt trevligt julbord tillsammans med Par Bricole.

Foto: Julbord med Par Bricole!

I torsdags morse delade vi ut de sista flygbladen. Sedan bjöd avgående kommunalrådet Britt-Marie Glaad på lite julfika. Resten av förmiddagen ägnades åt möte med fastighetsägare på Huskvarna Söder, tjänstemän från socialförvaltningen och representanter från HFF resp Huskvarna JaVisst. Kvällen avslutades sedan med sammanträde med kommunfullmäktige, där vi framförallt behandlade Barnbokslutet och Dokumentet om hantering av brott mot person i skolan.

Foto: Flygbladsutdelning med Patrick Nzamba vid Juneporten!

Igår inledde jag dagen med julsändning på radio Vättervåg tillsammans med Patrick Nzamba. Sedan blev det årets sista sångträning hos Åke Persson. Därefter åkte jag och Siv Hederos till Råslätt för att äta julgröt på Basmaträffen på Råslätt - en mötesplats för äldre som inte talar så mycket svenska och som startat upp med hjälp av kommunens integrationsanslag. Passade sedan på att handla julklappar och julblommor. Idag har jag gjort både kolor och chokladcigarrer så snart infinner sig julstämningen!

Foto: Basmaträffen på Råslätt!

Foto: Chokladkolan är klar!