13 december 2013

Många möten blir det

I måndags kväll var det julavslutning med Zonta. Vi besökte Grand Hotell och kunde där både njuta av god mat och inspirerande berättelse av de nya ägarna Mileva och Sofia. I tisdags var det Nobeldagen. Under eftermiddagen passade jag på att gå bort till Högskolan och lyssna på deras Nobelföreläsningar där årets Nobelpristagare presenterades under festliga former.

Onsdagen inleddes sedan med ett informationsmöte med alla de kommunala bolag som jag är ersättare i. Det blev ett mycket bra möte men nästa år behöver det bli dubbelt så långt. Som ersättare har man inte rätt att vara med på styrelsemöten om man inte tjänstgör för någon förhindrad ledamot. Däremot ska man en gång om året få information om bolagens verksamhet.

På onsdagen var det också möte med Länsmuseets bank, Handelsbanken, om våra placeringar där och om hur vi skulle kunna utveckla vårt samarbete. Efter lunch var det sammanträde med Arkivförbundet där vi bl a diskuterade vårt nya projekt "Bevara bilden". Efter det gick jag på dansföreställningen "Show full av glädje" som Mazen Gabro Mourad ordnat tillsammans med Åsenvägens dagliga verksamhet, vilken insats han gör!

Foto: Tack Mazen Gabro Mourad och alla medverkande från Åsenvägen för en härlig föreställning!


Igår åt jag lunch med den lovande folkpartisten Patrick Nzamba och diskuterade politisk strategi. Under eftermiddagen sedan möte med min namne Anna Alm Mårtensson, samordnare på Mottagningen för våldsutsatta, om utsatta barns och kvinnors situation. På kvällen möte med FP. Idag ett fantastiskt luciafirande på Länsmuseet, julklappsinköp och lite småpyssel hemma.