3 december 2013

Mångfald

I torsdags deltog jag i en TV-inspelning på HLK. Några studenter skulle göra ett slutprov och hade bestämt sig för ett inslag om HBTQ-frågor i Jönköpings kommun. På kvällen var det sedan sammanträde med kommunfullmäktige där jag bl a gick upp och talade om Dunkehallaravinen. Du kan se mitt inlägg här.
















I fredags förmiddag deltog jag på Jämställdhetsrådets möte. Snart är den nya Jämställdhetsstrategin färdig! Efter lunch var det sedan dags för insamling tillsammans med Zonta på City Gross i projektet Zonta says NO - ett internationellt projekt mot våld mot kvinnor. Vi fick ett väldigt positivt bemötande!
















I helgen fick vi besök av mina föräldrar. Vi firade både advent och min födelsedag. Vi besökte bl a utställningen KONSTig Smygtitt på Tändsticksmuseet med Kulturförvaltningens oplacerade konst (som baserade sig på ett uppdrag jag givit i samband med budgeten 2011). Under lördagen hann vi också med Designmarknaden på Publik Studio, Länsmuseet (där en Spelmansmässa pågick) och konstnärsföreningen Dymlingens vernissage. På söndagen blev det julmarknad både på Rosenlunds Herrgård och i Smedbyn.
































Igår fyllde jag 48 år. Under förmiddagen var det möte med Ledningsutskottet och det nya bolaget Destination Jönköping AB och under eftermiddagen möte om Kultursamverkan. Under lunchen kände jag mig otroligt ensam men när jag kom hem på kvällen hade min man fixat goda pajer och vin så då blev jag genast på bättre humör!

Idag var det sammanträde med Jämställdhets- och integrationsutskottet, där vi fokuserade på jämställd upphandling, Alternativ till våld och Kontaktcenters arbete. På seneftermiddagen var det dags för invigning av HSO:s nya lokaler och på kvällen möte med FP om valplattformen då vi framförallt diskuterade jämställdhet.