31 januari 2014

Ännu en dag med glädjeämnen

Sov till 08.00 i morse. Sedan var det dags för mitt allra första möte med min mentor på NyföretagarCentrum. Efter en tids letande har de hittat en trevlig pensionerad revisor till mig - det kändes väldigt bra! Tanken är att man ska träffas minst en gång i månaden och dessutom delta på olika nätverksträffar. Om nu mässan i nästa vecka blir lyckad så är jag redo att ta nya kliv i mitt företag!

På vägen hem passade jag på att handla. Under eftermiddagen gjorde jag sedan semlor till familjen, smaskigt! Hann också med ett samtal med en partikollega som blivit sjuk. På seneftermiddagen började det snöa kraftigt. Jag och min man kunde sedan åka skidor i Hallby igen i riktigt fint vinterlandskap! Har ätit god kvällsmat och ska nu sjunka ner i fåtöljen och bläddra igenom lite papper.

Idag är jag extra glad över att ha en mycket klok diabetesläkare, Cecilia Toppe. I tisdags föreslog hon att jag skulle ta mitt långtidsverkande insulin på morgonen istället för kvällen. Jag var lite tveksam men bestämde mig för att pröva. Det visade sig vara den största förändringen hittills i mitt diabetesliv. Vilken skillnad! Plötsligt fungerar allt så mycket bättre. Jag behöver mindre insulin till maten och alla mina värden är bättre. Ringde till henne under eftermiddagen bara för att berätta hur glad jag är och hur duktig hon är.