30 januari 2014

En bra dag

Precis hemkommen från stallet. Snart är det läggdags men jag tänkte först skriva min dagliga blogg. På Vissmålen har jag fått en ny kompis, hästen Boran! Vi trivs riktigt bra ihop. Varje tillfälle börjar med att man ryktar hästen med två olika sorters borstar och kratsar hovarna. Första gången blev jag visad hur jag skulle göra så nu får jag göra det helt själv. Sedan ska sadel och träns på, lite pyssligt faktiskt så där behövde jag få hjälp även den här gången. Sedan är det dags att träna skritt, trav och galopp. Efteråt ska man mata hästarna och mocka och som belöning blir det sedan fika! Som extra bonus samåker jag med Mia Isaksson :) - en himla rolig kvinna!

















Under dagen har det annars varit sammanträde med kommunstyrelsen där dagens viktigaste ärende gällde planerna för södra Munksjön. Efter lunch var det möte med Välfärdsutskottet som innehöll väldigt många intressanta ärenden. Vi fick bl a höra om kulturförvaltningens internationella och innovativa filmprojekt "My life, my dreams", som faktiskt fått bidrag från Kulturrådet. Du kan läsa mer om projektet här. Vi fick också veta hur otroligt mycket arbete som läggs ner på skolmaten i vår kommun, hur man håller på och ser över den socioekonomiska fördelningen mellan våra skolor, hur mycket vi ökat vårt flyktingmottagande och mycket annat väldigt intressant. Efter jobbet var det möte med Folkpartiets valberedning igen - ser otroligt lovande ut!