30 januari 2014

En kreativ dag

Är onekligen väldigt nöjd med mitt liv! Det händer ständigt nya, spännande saker. Idag blev det en kreativ lunch med Staffan Kolhammar, som precis mottagit utmärkelsen Årets kultur- och scenkonstpris. Passade sedan på att slinka in till Maria på Parelle, en av mina favoritbutiker. Under eftermiddagen möte med museichefen Sergei Muchin om de avtal som vi håller på att revidera. Avslutade med ett ovanligt kort sammanträde med kommunfullmäktige.

Gläds idag åt två spännande nationella utredningar. Dels har man nu kommit överens i justitieutskottet om att be regeringen tillsätta en ny utredning som ser över våldtäktslagstiftningen. Dels har regeringen beslutat att tillsätta en utredning som bland annat ska föreslå nationella mål för museipolitiken och se över de statliga museernas uppdrag.

I morse talade jag med Ninette och Lars-Gunnar Johansson, ägarna till Nila i Nässjö AB, det företag som jag designat mönster åt under vintern. I nästa vecka ställer de ut sina akustiktavlor med min design på Stockholm Furniture & Light Fair. SÅÅÅÅÅ spännande! Överväger om jag efter en konferens i Stockholm i nästa vecka faktiskt ska stanna en extra natt för att kunna besöka mässan och Nilas monter B04:11...