18 januari 2014

Inget är gratis

Idag öppnade Hallby äntligen konstsnöspår! Vi var många som längtat efter att åka skidor och säkert många som är oroliga för att inte hinna träna tillräckligt inför Vasaloppet. Är nöjd med att jag och min man bara ska åka halva sträckan i år. Kändes onekligen på baksidan av låren efteråt men imorgon ger vi oss ut igen! Nu gäller det att åka så ofta som det bara går.

Idag var det manifestation i Stockholm för att få igenom en samtyckeslagstiftning när det gäller sexualbrott. Har ägnat en hel del av dagen åt att via sociala medier få fram Folkpartiets förslag att ändra lagen så att den kan dömas som borde förstått att samtycke saknades. Idag var min och Andreas Anderbergs artikel inne i Jönköpingsposten också. Jag kommer att driva den här frågan på alla sätt jag kan!

Har under dagen också städat undan julen, druckit ur den sista glöggen och ätit de sista lussebullarna. Ska nu ägna kvällen åt att läsa FP-handlingar för att vara så väl förberedd som möjligt inför veckans möten om valrörelsen. Det kommer bli ett intensivt valår och ingen kommer få något gratis. På kommunal nivå känns det någorlunda säkert för majoriteten även om det är lite oklart hur MP och C ställer sig. På nationell nivå lär det bli en rysare.